Helaas

Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.

 

Praktische zaken over jouw huisaansluiting - Noordwest Limburg

30 augustus 2021


De aanleg in Noordwest Limburg is in volle gang. In sommige kernen en linten kunnen klanten al gebruik maken van telecomdiensten. Er komt daarvoor een monteur bij jouw thuis om ‘het glasvezelkastje’ te plaatsen. Dan zit het werk van de aannemer erop. Maar hoe gaat het dan verder?

Telecomaanbieder zorgt voor de basisaansluiting

Zodra het glasvezelkastje geplaatst is, komt een medewerker van de door jouw gekozen telecomaanbieder bij jou thuis om jouw apparaten aan te sluiten op het netwerk. Deze persoon zorgt voor de aansluiting van een tv, een computer en de vaste telefoon; desgewenst wordt ook een wifi-verbinding gemaakt. Let op: het kan voorkomen dat de dienstaanbieder waar je een abonnement hebt afgesloten, een ‘Doe-het-zelf-pakket’ stuurt. Heb je hulp nodig bij de installatie van dit pakketje? Dan helpen de lokale verkopers graag. 

Wil je meerdere aansluitingen of wil je de kabel in plaats van over de plint, op een andere plek leggen? Dan wordt het jouw eigen verantwoordelijkheid om hiervoor een oplossing te zoeken. Gelukkig staan de lokale verkopers voor je klaar om te helpen met de praktische zaken rondom de huisaansluiting.

Lokale verkopers helpen je graag!

Een e-mailadres aanpassen, kabels aanleggen of oude bekabeling verwijderen; het zijn nog maar enkele voorbeelden van werkzaamheden die lokale verkopers graag uit handen nemen. Ze helpen je graag met het verbeteren van jouw huisaansluiting. Maar waarvoor kun je bij hen terecht?

  • Oude coaxbekabeling vervangen door UTP-kabels.
  • Aanleggen van (UTP-)kabels van de meterkast naar uw computer of televisie, bijvoorbeeld door de kruipruimte.
  • Het aansluiten van extra apparaten (computer, tv, telefoon) op het glasvezelnetwerk.
  • Advies over en hulp bij het aanpassen van jouw e-mailadres.
  • Telefoonkabels leggen voor extra aansluitingen.
  • Aanpassen van de instellingen van jouw tv, na overgang naar de nieuwe dienstaanbieder (voor zover niet uitgevoerd door de dienstaanbieder).

De lokale verkopers komen graag bij je thuis langs om jouw situatie te bekijken en een passend advies te geven. Wil je extra hulp bij de realisatie van jouw aansluiting? Maak dan alvast een afspraak met een lokale verkoper.

Tip: het is handig om de extra bekabeling aan te leggen voordat de telecomaanbieder de aansluiting maakt, dan kunnen eventuele problemen in een keer worden opgelost.

Voor meer informatie neem contact op met je telecomprovider.