Helaas

Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.

 

Header afbeelding

Veelgestelde Vragen (1)

04 februari 2021


Heb je nog vragen over glasvezel? Lees hier een aantal veelgestelde vragen!

Kan iedereen in Heeg, IJlst, Koudum, Workum en Woudsend een glasvezelabonnement afsluiten?
Inwoners van de kernen van Heeg, IJlst, Koudum, Workum en Woudsend komen in aanmerking voor glasvezel. Aanmelden kan door vóór 7 april 2021 een abonnement af te sluiten bij 1 van de 4 telecomaanbieders (CaiwayDeltaHelden Van Nu, of Online.nl). De looptijd van een abonnement is 1 jaar. Binnenkort komt er een overzicht met de percentages van de kernen op deze site! Als voldoende van de inwoners zich aanmeldt, komt er glasvezel in Heeg, IJlst, Koudum, Workum en Woudsend !

Waarom moet ik voor glasvezel kiezen? Ik heb nu een prima verbinding.
Met glasvezel ben je klaar voor nú en de toekomst. Want voor steeds meer dagelijkse en toekomstige ontwikkelingen is een stabiele verbinding nodig. Met glasvezel kun je even snel up- als downloaden, zonder problemen met het hele gezin tegelijk online, tv kijken en gamen met de snelheid van het licht. Je hebt daarbij tevens keuze tussen diverse telecomaanbieders. Met glasvezel haal je de modernste technologie met een enorme capaciteit in huis. Het biedt ruimte voor nieuwe ontwikkelingen en mogelijkheden voor de toekomst.

Waarom kan ik niet mijn eigen telecomaanbieder kiezen?
Omdat wij een open glasvezelnetwerk aanleggen, kunnen verschillende partijen hun diensten aanbieden. In principe zijn alle telecomaanbieders welkom om zich bij ons aan te melden voor toegang tot ons netwerk en een samenwerking aan te gaan voor de uitrol van glasvezel in een bepaald gebied. Als een telecomaanbieder niet beschikbaar is in een bepaald gebied, is dit de keuze van de telecomaanbieder zelf en niet van DELTA Fiber Netwerk.

Mijn huidige abonnement bij de telecomaanbieder loopt nog enkele maanden, neemt de nieuwe telecomaanbieder dat abonnement over?
Nee. Heb je een lopend contract bij een telecomaanbieder, dan moet je dit contract uitdienen. Wel kun je je alvast aanmelden bij een telecomaanbieder die via glasvezel diensten levert. Op het moment dat je contract met je huidige telecomaanbieder afloopt, gaat je nieuwe contract in. Let op! Meld dit bij je nieuwe telecomaanbieder en bespreek het moment van overgaan.

Op welke termijn wordt glasvezel aangelegd als de percentages worden behaald?
De deadline voor inschrijven is 7 april 2021. Hierna maakt de aannemer een planning. Deze planning deelt de aannemer ook met de telecomaanbieders, die met jou in contact staan. Als het moment van oplevering voor jou bekend is, dan kun je hiermee ook je huidige abonnement opzeggen. Je hebt op dat moment voldoende tijd om dit te regelen. We adviseren om als opzegdatum iets na de opleverdatum te plannen, zodat je op die manier altijd een actieve lijn hebt.
De verwachting is dat de aannemer medio mei van 2021 kan beginnen met de werkzaamheden voor de aanleg aangezien de hoofdlijnen momenteel al aangelegd worden.

Nog meer vragen? Bekijk hier meer veelgestelde vragen