Helaas

Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.

 

Header afbeelding

Veelgestelde vragen online informatieavonden Echt-Susteren

24 december 2020


De online informatieavonden zijn inmiddels achter de rug en tijdens deze avonden merkten we dat er verschillende vragen spelen. Daarom de meest gestelde vragen over glasvezel op een rij.

Kan iedereen in gemeente Echt-Susteren een glasvezelabonnement afsluiten?
Alle inwoners van gemeente Echt-Susteren die een uitnodiging hebben ontvangen komen in aanmerking voor glasvezel. Aanmelden kan door vóór 3 februari 2021 een abonnement af te sluiten bij 1 van de 4 telecomaanbieders (Caiway, Delta, Helden Van Nu of Online.nl). De looptijd van een abonnement is 1 jaar.

Als 35% van de inwoners zich aanmeldt, wordt er glasvezel aangelegd!

Waarom moet ik voor glasvezel kiezen? Ik heb nu een prima verbinding.
Met glasvezel ben je klaar voor nú en de toekomst. Want voor steeds meer dagelijkse en toekomstige ontwikkelingen is een stabiele verbinding nodig. Met glasvezel kun je even snel up- als downloaden, zonder problemen met het hele gezin tegelijk online, tv kijken en gamen met de snelheid van het licht. Je hebt daarbij tevens keuze tussen diverse telecomaanbieders.

Met glasvezel haal je de modernste technologie met een enorme capaciteit in huis. Het biedt ruimte voor nieuwe ontwikkelingen en mogelijkheden voor de toekomst.

Moeten inwoners van gemeente Echt-Susteren een toeslag betalen om glasvezel te krijgen?
Indien je glasvezel wilt, hoef je alleen een abonnement af te sluiten bij een telecomaanbieder voor internet, telefonie en/of televisie. Daarnaast hoef je géén toeslag (vastrechtvergoeding) te betalen.

Waar kan ik mij aanmelden?
Aanmelden kan bij de telecomaanbieder naar keuze. Je kunt kiezen uit CaiwayDeltaHelden Van Nu of Online.nl.
De diverse mogelijkheden voor de abonnementen staan vermeld op de websites van de telecomaanbieders. Op deze website kun je je aanmelden. Je kunt ook terecht bij een lokale verkoper. Zij geven je graag persoonlijk advies en helpen bij het afsluiten van een glasvezelabonnement.

Waarom kan ik niet mijn eigen telecomaanbieder kiezen?
Omdat wij een open glasvezelnetwerk aanleggen, kunnen verschillende partijen hun diensten aanbieden. In principe zijn alle telecomaanbieders welkom om zich bij ons aan te melden voor toegang tot ons netwerk en een samenwerking aan te gaan voor de uitrol van glasvezel in een bepaald gebied. Als een telecomaanbieder niet beschikbaar is in een bepaald gebied, is dit de keuze van de telecomaanbieder zelf en niet van DELTA Fiber Netwerk.

Mijn huidige abonnement bij de telecomaanbieder loopt nog enkele maanden, neemt de nieuwe telecomaanbieder dat abonnement over?
Nee. Heb je een lopend contract bij een telecomaanbieder, dan moet je dit contract uitdienen. Wel kun je je alvast aanmelden bij een telecomaanbieder die via glasvezel diensten levert. Op het moment dat je contract met je huidige telecomaanbieder afloopt, gaat je nieuwe contract in. Let op! Meld dit bij je nieuwe telecomaanbieder en bespreek het moment van overgaan.

Op welke termijn wordt glasvezel aangelegd als de 35% wordt behaald?
De deadline voor inschrijven is 3 februari 2021. Hierna maakt de aannemer een planning. Deze planning deelt de aannemer ook met de telecomaanbieders, die met jou in contact staan. Als het moment van oplevering voor jou bekend is, dan kun je hiermee ook je huidige abonnement opzeggen. Je hebt op dat moment voldoende tijd om dit te regelen. We adviseren om als opzegdatum iets na de opleverdatum te plannen, zodat je op die manier altijd een actieve lijn hebt.

De verwachting is dat de aannemer medio 2021 kan beginnen met de werkzaamheden voor de aanleg.

Online informatieavond
Heb je de online informatieavonden gemist? Dan kun je de presentatie hier terugkijken!

Bekijk meer veelgestelde vragen