Helaas

Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.

 

Header afbeelding

Veelgestelde vragen online informatieavond Bentelo en Hengevelde

02 maart 2021


De online informatieavond is inmiddels achter de rug en tijdens deze avonden merkten we dat er verschillende vragen spelen. Daarom de meest gestelde vragen over glasvezel op een rij.

Kan iedereen in Bentelo en Hengevelde een glasvezelabonnement afsluiten?
Alle inwoners van Bentelo en Hengevelde die een uitnodiging hebben ontvangen komen in aanmerking voor glasvezel. Aanmelden kan door vóór 21 april 2021 een abonnement af te sluiten bij 1 van de 5 telecomaanbieders (Caiway, Delta, Helden Van Nu, Online.nl of Weserve). De looptijd van een abonnement is 1 jaar. 

Als 35% van de inwoners zich aanmeldt, wordt er glasvezel aangelegd!

Waarom moet ik voor glasvezel kiezen? Ik heb nu een prima verbinding.
Met glasvezel ben je klaar voor nú en de toekomst. Want voor steeds meer dagelijkse en toekomstige ontwikkelingen is een stabiele verbinding nodig. Met glasvezel kun je even snel up- als downloaden, zonder problemen met het hele gezin tegelijk online, tv kijken en gamen met de snelheid van het licht. Je hebt daarbij tevens keuze tussen diverse telecomaanbieders.

Met glasvezel haal je de modernste technologie met een enorme capaciteit in huis. Het biedt ruimte voor nieuwe ontwikkelingen en mogelijkheden voor de toekomst.

Moeten inwoners van Bentelo en Hengevelde een toeslag betalen om glasvezel te krijgen?
Indien je glasvezel wilt, hoef je alleen een abonnement af te sluiten bij een telecomaanbieder voor internet, telefonie en/of televisie. Daarnaast hoef je géén toeslag (vastrechtvergoeding) te betalen.

Kan ik ook alleen een abonnement voor internet afsluiten bij een van de aanbieders?
Ja, dit is mogelijk. Bij alle 5 de telecomaanbieders kun je ook alleen een internet-only abonnement afsluiten. Je kunt dan bijv. je tv abonnement bij je huidige aanbieder aanhouden en internet afnemen via glasvezel. 

Wanneer ga ik betalen voor glasvezel?
Vanaf het moment dat de glasvezelaansluiting is geactiveerd in je woning en je daadwerkelijk gebruik gaat maken van de diensten (internet, televisie, telefoon) ga je betalen voor het glasvezelabonnement.

Waarom kan ik niet mijn eigen telecomaanbieder kiezen?
Omdat wij een open glasvezelnetwerk aanleggen, kunnen verschillende partijen hun diensten aanbieden. In principe zijn alle telecomaanbieders welkom om zich bij ons aan te melden voor toegang tot ons netwerk en een samenwerking aan te gaan voor de uitrol van glasvezel in een bepaald gebied. Als een telecomaanbieder niet beschikbaar is in een bepaald gebied, is dit de keuze van de telecomaanbieder zelf en niet van DELTA Fiber Netwerk.

Ik heb kortgeleden een nieuw abonnement afgesloten, kan ik me dan nu niet aanmelden voor glasvezel?
Jawel. Een abonnement bij een van de telecomaanbieders kun je nu afsluiten, en op een datum in de toekomst in laten gaan. Dit kun je overleggen met de telecomaanbieder. Je betaalt dan ook pas op het moment dat het glasvezelabonnement ingaat.

Mijn huidige abonnement bij de telecomaanbieder loopt nog enkele maanden, neemt de nieuwe telecomaanbieder dat abonnement over?
Nee. Heb je een lopend contract bij een telecomaanbieder, dan moet je dit contract uitdienen. Wel kun je je alvast aanmelden bij een telecomaanbieder die via glasvezel diensten levert. Op het moment dat je contract met je huidige telecomaanbieder afloopt, gaat je nieuwe contract in. Let op! Meld dit bij je nieuwe telecomaanbieder en bespreek het moment van overgaan.

Wat als ik een abonnement afsluit en we halen de 35% niet?
Als op 21 april de 35% niet is gehaald, gaat de aanleg van glasvezel niet door. Op dat moment wordt jouw contract met de telecomaanbieder ontbonden en er worden dan ook geen abonnementskosten in rekening gebracht.

Op welke termijn wordt glasvezel aangelegd als de 35% wordt behaald?
De deadline voor inschrijven is 21 april 2021. Hierna maakt de aannemer een planning. Deze planning deelt de aannemer ook met de telecomaanbieders, die met jou in contact staan. Als het moment van oplevering voor jou bekend is, dan kun je hiermee ook je huidige abonnement opzeggen. Je hebt op dat moment voldoende tijd om dit te regelen. We adviseren om als opzegdatum iets na de opleverdatum te plannen, zodat je op die manier altijd een actieve lijn hebt.

De verwachting is dat de aannemer Q3 2021 kan beginnen met de werkzaamheden voor de aanleg.

Bekijk meer veelgestelde vragen